Thursday, March 14, 2013

कुलदीप कुमार किप्पी



डोगरी भाषा के युवा कवियों में कुलदीप कुमार किप्पी अहम स्‍थान रखते हैं। तीन अगस्त 1975 को जन्म कुलदीप की किताब कोसा पानी छप चुकी है। मानव जीवन के विभिन्न आयामों पर कुलदीप की अच्छी पकड़ हैं। कवि सम्मेलनों में अपनी मधुर आवाज में रचना को पढ़ना किप्पी की एक और विशेषता है। साइंस में स्नातक के अलावा उर्दू और पंजाबी में डिप्लोमा के साथ किप्पी डोगरी में शिरोमणि हैं। कुलदीप इस समय होड़ कैंप स्कूल में शिक्षक है।




गजल

चार चबक्‍खै बरना चाह्न्नां
सैल सबूरा करना चाह्न्नां।
मैं नेईं तेरी भुक्‍ख जरोंदी
रुएं-रुएं भरना चाह्न्नां।
छेकड़ बचदे स्वास में सारे
ओह्दे नाएं करना चाह्न्नां।
मिट्ठां किप्पी फलदा नेईं ऐ
मौहरा-मौहरा चरना चाह्न्नां।





गजल

बागें थोहर मठोंदी रेह्ी
कोमल कली लटोंदी रेह्ी।
खबरै उसका मीत फरेबी
रातीं कोयल रोंदी रेह्ी।
बेल सभाएं हिरखी तां गै
रुक्‍खें नै पलमोंदी रेह्ी।
उत्‍थे कियां चलदी मेरी
पल-पल जीभ टकोंदी रेह्ी।



गजल

होई नचिल्ला बौहन देओ हां
मी मेरा ते होन देओ हां।
खबरै सुन्ना मैं भी होई जां
पारस नै पर छ्होन देआ हां।
मेरे हत्‍थें हिरख मठोना
मेरे हत्‍थें होन देओ हां।
कुल्ल कमाई साम्‍भो किप्पी
सामा किप्पी होन देओ हां।





गजल

हिरखी अक्‍खर पट्टी पढे़आ
तां इन्ना गूढ़ा रंग चढ़ेआ।
न्हेरा पक्‍ख हा चार चबक्‍खै
तुगी ध्याया सूरज चढ़ेआ।
मेरी बत्ता नमें तजरबे
लड़ हीखी दा घुट्टी फड़ेआ।
बैर-बरोध हे मेरे हिरदै
बैर-बरोधें खासा सड़ेआ।
किप्पी हिरखै आहला गोह्टा
धुखदा रेहा निं पूरा सड़ेआ।



गजल

रुक्‍खें उप्पर छाई बरान्नी
होर बधी गेई निम्मोझानी।
पत्तर-पत्तर पीला होआ
काहली-काहली कली नमानी।
इतहासैं दा केह् ऐ होना
जालम दै हत्‍थ आई कान्नी।
ब्हार औनियैं, सार पछानो
निं तां गलनी कुल्ल जवानी।



पता - होड़ कैंपपोस्ट आफिस हरिपुर मोड़,  तहसील हीरानगर,  कठुआ (जम्मू व कश्मीर)
मोबाइल - 0-94192-74987

5 comments:

  1. kuldeep ji ki sabhi gazels dil ko choone wali ahi

    ReplyDelete
  2. Bahut aashvast kartee gazalen. Lok ka chritra ....vyashti se samashteeparak. Bhasha bhee aakarshit kartee hai. Badhai Kippi jee. Abhaar.

    ReplyDelete
  3. Kossa Paani - A Dogri Poetry Book of 100 Gjzls by Kuldeep " Kippi " is a part of his best poetry in Pang.

    रुक्‍खें उप्पर छाई बरान्नी
    होर बधी गेई निम्मोझानी।
    पत्तर-पत्तर पीला होआ
    काहली-काहली कली नमानी।
    इतहासैं दा केह् ऐ होना
    जालम दै हत्‍थ आई कान्नी।
    ब्हार औनियैं, सार पछानो
    निं तां गलनी कुल्ल जवानी।

    Par jahan " Khultekibad " par muje lagta hai jahi ek gzal achi hai.
    Danyabad K.K. Sharma Sahib

    ReplyDelete
  4. nice gazals sbi Kuldeep Kumar kipi ji ki

    ReplyDelete